Nauka matematyki w szkole nie jest pierwszą formą edukacji matematycznej. Dużo wcześniej w domu rodzinnym dziecko powinno nabyć wiele ważnych umiejętności:
• wyszukiwania przedmiotów, które można policzyć oraz liczenia tychże przedmiotów według określonych zasad
• ustalenia gdzie jest więcej a gdzie mniej poprzez przeliczenie lub łączenie w pary
• klasyfikowania przedmiotów z najbliższego otoczenia według określonej cechy
• szeregowania
• określania położenia przedmiotów względem drugich
• określania czasu
• określania wyniku dodawania i odejmowania.
Te i inne umiejętności powinny być nabyte podczas wykonywania czynności w czasie i przestrzeni na realnych przedmiotach. Podczas tych działań dokonuje się porównywanie - czyli wykrywanie i określanie różnic między przedmiotami i zjawiskami. Dzieci często pozbawione są tych możliwości. Rodzice mniej uwagi poświęcają czynnościom związanym z matematyką oraz językowi matematycznemu.
Seria pomocy dydaktycznych „Tiwahe - matematyka od podstaw” pomaga w sposób uporządkowany wyrównać braki z wcześniejszego okresu. Ćwiczenia zostały skonstruowane tak aby ułatwić dzieciom przejście z poziomu czynności na konkretach na poziom reprezentacji obrazkowej. Dziecko DZIAŁA podając, przesuwając, nakładając, wycinając, naklejając, zakrywając różne elementy.
„Tiwahe - matematyka od podstaw” jest przeznaczona dla wszystkich dzieci rozwijających się prawidłowo oraz dla dzieci z różnego typu zaburzeniami, m.in.:
• Autyzmem
• Zespołem Aspergera
• Afazją
• Alalią
• Zespołem Downa
• Wadami genetycznymi
• Zespołem Angelmana
• Mózgowym Porażeniem Dziecięcym.